Iklan

Sunday 12 July 2015

Resepi Muffin Coklat Yang Mudah: Gebu Di Luar Lembut di Dalam

Saya ni, jenis yang sangat sukakan apa-apa makanan yang bersumberkan coklat. Dari kecik lagi. Dulu-dulu masa kecik, kalo dapat beli coklat bar tu, memang rasa heaven sungguh. Sampai sekarang, memang suka makan coklat bar hihihih...

Sebut je apa, boleh dikatakan semua saya suka..

Kek coklat..
Biskut coklat chips..
Aiskrim coklat..
Air kotak coklat..
Dan lain-lain lagilah..

Pendek kata, nak beli apa-apa, mesti coklat yang jadi pilihan saya heheheh...

Ok, bila kita suka, mesti kita nak share dengan orang kan..

Kali ni, saya nak share resepi Muffin Coklat yang baru saya buat semalam..


Cubalah..



Sedap, senang dan cepat..

Resepi asal saya amek dari sini, ubah sikit je sesuka hati saya hehehe..

aziejaya.blogspot.com

 
Rich Chocolate Chips Muffin
 
Bahan A
2 biji telur
1 cawan gula perang
100 ml susu segar
120ml minyak jagung
1/2 sk esen vanilla

Bahan B
190 gm tepung gandum
1 st baking powder double action
1/2sk baking soda
1/4 cawan serbuk koko
1 sk cream of tartar (resepi asal takde)
1/2 cawan choc chips (tinggalkan sedikit utk tabur)
Sedikit badam cincang untuk tabur (resepi asal takde)

Cara cara:
Satukan semua bahan A di dalam bekas dan kemudian ayakkan bahan B ke dalam bahan A. Gaul rata.

Tuang adunan dalam 3/4 penuh dan taburkan chocolate chips di atasnya. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 170C. Bakar selama 20 minit atau sehingga masak.

Nota:
Jangan terlebih gaul untuk menghasilkan muffin yang sedap
 
Macam ni lah lebih kurang teksturnya
Coklat cip yang cair di dalam

Mewahhhhh dengan coklat hihihi

Makan 2 ketul untuk berbuka, kenyangggg...

 Cuba tau!

Serius sedappp... 


*************

Adakah anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

 

Memandangkan permintaan bagi produk Shaklee amat memberangsangkan, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap negeri di Malaysia.  Juga, kami bakal melebarkan sayap ke negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei, maka kalian juga turut dialu-alukan.
Hubungi saya Efie Muhamad di 019-9890707.

Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu : Efie Muhamad (Shaklee ID 869620)
qayyumqaisa@gmail.com (e-mail)
Efie Muhamad (facebook)
COD: Kota Bharu dan kawasan berdekatan

No comments:

Post a Comment