Iklan

Friday 10 July 2015

Minyak Ikan Omega Untuk Anak Supaya Tidak Lagi Batuk Berkahak dan Asthma

Ini pengalaman saya sendiri, bukan dipetik dari testimoni orang lain..

Kisah ini, pernah saya tulis dulu di sini..

Cairkan Kahak Dan Redakan Batuk Dengan OmegaGuard Shaklee 

Alhamdulillah, rezeki Allah aturkan, asthma Ajlaa' Qaisa berkurang, dan terkawal akibat pengambilan OmegaGuard seawal usia beliau setahun lebih. Anak dara saya ni jugak, agak kurang diserang batuk-batuk, berbanding abangnya Ammar Qayyum (Ammar: saya masih gagal untuk beri dia makan Omega, tersangatlah picky eater).



Bagaimana Asthma Berlaku?

Asthma bermula dengan paru-paru yang membengkak dan seterusnya ianya akan menyempitkan saluran pernafasan. Biasanya, kita boleh mengecam orang yang diserang asthma melalui pernafasan yang berbunyi (wheezing). Asthma boleh menyebabkan mereka yang diserang akan sesak nafas, sesak dada dan batuk terutamanya pada waktu malam atau awal pagi.

 Asthma boleh dijangkiti oleh semua orang, namun ia sering bermula sejak usia masih kecil.


Rajah A: Lokasi paru-paru dan saluran udara dalam badan
Rajah B: Keratan rentas saluran udara biasa
Rajah C: Keratan rentas saluran pernafasan dalam gejala asthma

Saluran udara (airways) merupakan tiub yang membawa udara ke dalam dan keluar dari paru-paru. Mereka yang diserang asthma, saluran pernafasan mereka telahpun mengalami keradangan. Keradangan ini akan membuat saluran pernafasan membengkak dan sangat sensitif.

Apabila saluran pernafasan bertindak balas, otot-otot di sekeliling mula mengetat. Ini menyempitkan lagi saluran udara, menyebabkan udara kurang mengalir ke dalam paru-paru. Bengkak juga boleh menjadi lebih teruk, menjadikan saluran pernafasan bertambah sempit. Sel-sel di dalam saluran pernafasan mungkin membuat lebih banyak lendir daripada biasa. Mukus pula adalah melekit, cecair tebal yangseterusnya juga boleh menyempitkan saluran pernafasan.
Inilah tindak balas rantaian boleh menyebabkan gejala asma. Gejala asthma boleh berlaku setiap kali saluran udara mengalami keradangan.

Sumber:  http://www.nhlbi.nih.gov

 

Bagaimana Minyak Ikan Bertindak?


Minyak ikan kaya dengan sumber Omega 3.
 Pemakanan yang kaya dengan omega-3 akan mengurangkan keradangan, iaitu komponen utama dalam asma, kerana Omega 3 bertindak sebagai anti-radang.

 Kenapa Saya Pilih Minyak Ikan Shaklee?



 Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan tulen, yang tinggi dengan kandungan Omega 3 nya. 

Perlu kita fahami, kita beli minyak ikan bukan kerana lemaknya, tapi kita inginkan kandungan Omega 3 yang terdapat di dalamnya. Sia-sia lah kalo apa yang kita beli itu hanyalah lemak ikan yang banyak, tapi kurang kandungan Omega 3 nya kan... Membazir je nanti...




Tinggi Kandungan EPA & DHA 

Ini merupakan salah satu lagi sebab kenapa saya pilih Omega Gaurd Shaklee. Kerana ianya tinggi kandungan EPA & DHA iaitu kira-kira 90% daripada kandungan minyak ikan. Haaaa, kalo nak anak cerdik (takpun kita sendiri cerdik hihihi), maka ambillah minyak ikan Shaklee ya...
 
Selamat!!! 

Ok, ni paaaling penting! Kita tak boleh sewenang-wenangnya amek je apa-apa minyak ikan ya, sebab dikhuatiri masih lagi mengandungi pelbagai bahan logam berat yang merbahaya (boleh sebabkan kanser ok). Minyak ikan Shaklee, insya Allah memang selamat dari bahan berbahaya. Semua dah tersingkir keluar.

*************

Adakah anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

 

Memandangkan permintaan bagi produk Shaklee amat memberangsangkan, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap negeri di Malaysia.  Juga, kami bakal melebarkan sayap ke negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei, maka kalian juga turut dialu-alukan.
Hubungi saya Efie Muhamad di 019-9890707.

Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu : Efie Muhamad (Shaklee ID 869620)
qayyumqaisa@gmail.com (e-mail)
Efie Muhamad (facebook)
COD: Kota Bharu dan kawasan berdekatan

1 comment:

  1. How to make money playing slot machines - Trick To Actoe
    But the best way to do that is 라이브스코어 to play a slot machine online with friends. If you like the game, then you are 해외 배당 흐름 always 스포츠토토 배당률 계산 벳피스트 going to love this 사설토토 game. · 2. Put 다 파벳 우회 주소

    ReplyDelete